beste review van Canon 2021 digitale camera’s

Canon digitale camera’s

Waarom een ​​digitale camera kopen?

Tegenwoordig vinden veel gebruikers dat het niet nodig is om een  digitale camera te hebben  , aangezien elke  smartphone  , zelfs tegen lage kosten, deze functie heeft en soms, wanneer u in een duurder model investeert, kunt u profiteren van hoogwaardige lenzen. Er is echter nog steeds een  zeer actieve markt  als het gaat om digitale camera’s, en dat gebeurt om verschillende goede redenen. Ten eerste is de  prijs-kwaliteitverhouding over het algemeen goedkoper: als u niet op zoek bent naar een smartphone met bijzonder geavanceerde functies, waarvan de prijs enkele honderden euro’s kan bedragen, is het beter om een ​​minder nobel model te hebben en een extra bedrag te investeren in de aanschaf van een goede digitale camera Daarnaast  opslagruimte vereist door high definition-foto’s en de  batterij  moet in aanmerking worden genomen dat een smartphonecamera kan verbruiken. Wie graag afbeeldingen verzamelt in totale vrijheid, zonder zich constant zorgen te hoeven maken over de limieten van het geheugen en de autonomie van zijn gsm, kan zeker profiteren van het gebruik van een apparaat dat uitsluitend is bedoeld voor foto’s en video’s, waar het meestal mogelijk is om te hebben batterijen. en kaarten, extra geheugen. Onthoud ten slotte dat, hoewel sommige smartphones al zijn uitgerust met lenzen en sensoren van zeer hoge kwaliteit, de meeste modellen op de markt prestaties blijven bieden  middelmatig of fluctuerend, niet altijd in overeenstemming met de verwachtingen van gebruikers. Iedereen die denkt dat een smartphone praktischer is, zowel vanwege de grootte als de mogelijkheid om uw foto’s met vrienden te delen, moet bedenken dat veel digitale camera’s tegenwoordig  ongelooflijk  compact zijn  en zelfs zijn uitgerust met  draadloze  , Bluetooth- of Wi-Fi-connectiviteit.

Soorten digitale camera’s

De eerste afweging die je moet maken bij de aanschaf van een Canon digitale camera betreft het type camera zelf. In feite zijn er modellen met verschillende kenmerken, ontworpen om aan verschillende behoeften te voldoen. Laten we eens kijken welke door Canon op de markt worden gebracht en welke het meest geschikt zijn.

• Compacte digitale camera  : het is een goed compromis tussen  bruikbaarheid en kwaliteit  . Deze modellen zijn over het algemeen compact, maar hebben een grotere sensor dan de brochures en bieden een zeer aantrekkelijke prijs-kwaliteitverhouding voor de gemiddelde gebruiker;
  • Bridge digitale camera’s  :  Bridge digitale camera’s  zijn de  meest geavanceerde  digitale modellen  met vaste lenzen  aller tijden. Ze kunnen worden beschouwd als de laatste stap voordat ze overgaan op een spiegelreflexcamera, omdat ze uitgebreide beeldaanpassing mogelijk maken dankzij een geavanceerde handmatige modus. Ze zijn duidelijk minder compact dan andere typen digitale camera’s, maar ze zijn een prima start voor diegenen die serieuzer in de wereld van fotografie willen duiken;
  • Superzoom digitale camera : zoals je gemakkelijk kunt raden aan de naam, kenmerken deze digitale camera’s zich door een bijzondere aandacht voor de zoom van de beelden, die kan variëren van  25x  tot  65x . Ze zijn vooral geschikt voor diegenen die graag details in de natuur fotograferen, waar het vaak nodig is om een ​​bepaalde afstand tot dieren te bewaren;
  • Pocket Digital Camera : Canon ook wel ” point and shoot ” (richten en schieten ) genoemd, het is een perfect type voor beginners. Met deze camera’s kunt u zelfs zonder enige ervaring kwaliteitsfoto’s maken, met eenvoudige en onmiddellijke bediening en automatische aanpassing van alle belangrijke parameters.

De Canon-catalogus

Net als veel andere merken heeft Canon ook zijn catalogus gedefinieerd, niet alleen op basis van het type camera, maar ook met verschillende acroniemen en namen. Het moet gezegd dat ze moeilijker te decoderen kunnen zijn, omdat ze vaak worden gebruikt voor een grote verscheidenheid aan producten met zeer verschillende kenmerken.Elk model wordt niet alleen geïdentificeerd door de hoofdnaam van de serie, maar ook door een oplopende cijfercode. dat geeft grotendeels aan hoe geavanceerd het product is, en helpt ook om de prijsklasse te begrijpen.

• PowerShot  : een van de meest populaire lijnen aller tijden, het is onderverdeeld in  twee  hoofdseries, de  G  en de  SX  . De G- lijn   identificeert bridge-  of  compacte modellen   , terwijl de  SX  die  superzoomen  en, op een enkele uitzondering na, zelfs een  pocketmodel​ Zoals ook gebeurt met professionele reflexcamera’s, kan elk product beschikbaar zijn in verschillende versies, meestal aangeduid met de uitdrukking “merk”, wat handig is om te begrijpen hoe recent het gekozen model is. Dezelfde camera is mogelijk beschikbaar in de originele versie of in de latere Mark II en Mark III, die over het algemeen enkele belangrijke verbeteringen bevatten, vooral vanuit het oogpunt van functies. Draadloze connectiviteit is bijvoorbeeld een toevoeging die vaak pas wordt geïntroduceerd met de evolutie van sommige camera’s waarvan de eerste editie dateert van enkele jaren geleden;
  • Ixus  : deze naam verwijst naar de “point and shoot” zakcamera’s. Het zijn extreem compacte modellen, perfect voor diegenen die geen gewicht willen dragen of een aanzienlijk volume hebben tijdens het reizen.

Andere codes om te overwegen

Als u besluit een camera uit de PowerShot SX- of Ixus-serie te kopen   , zijn er ook twee andere afkortingen die u moet overwegen, meestal geplaatst achter de cijfercode die het unieke model identificeert, en die meer nuttige informatie voor de gebruiker kan opleveren.

• IS  : betekent ”  beeldstabilisatie  ” en duidt op iets oudere modellen, zoals ook te zien is aan de prijs, gemiddeld meer ingeperkt dan modellen die zijn uitgerust met de nieuwste en geavanceerde technologieën;
  • HS  : is de afkorting voor ”  High Sensitivity  ” en is een soort evolutie van het vorige patroon. Geeft aan dat het geselecteerde model tot een generatie behoort die later is dan degene die zijn gemarkeerd met de initialen IS of die volledig verstoken zijn van deze termen. We kunnen daarom superieure prestaties verwachten en de implementatie van verschillende technische kenmerken, zelfs als dit duidelijk een gemiddelde stijging van de uiteindelijke prijs impliceert.

De kenmerken van digitale camera’s van Canon

De catalogus van Canon is vrij groot en de kenmerken van de camera’s met vaste lens kunnen aanzienlijk variëren, afhankelijk van het geselecteerde type en model. Laten we in één oogopslag zien wat de technische specificaties zijn die in acht moeten worden genomen voordat een bepaalde camera wordt gekocht.

• Sensor  : de sensoren die door Canon worden gebruikt, gebruiken verschillende technologieën, uiteraard geavanceerder in recente high-end modellen. De maximale resolutie in megapixels ligt meestal  tussen de 20 en 24 MP  , terwijl de afmetingen van de sensor zelf verschillen afhankelijk van het type camera. Zoals we al hebben opgemerkt, zijn de compact- en bridge-modellen iets omvangrijker, maar garanderen ze een sensor van betere kwaliteit;
  • Doelstelling  : Ook hier biedt Canon oplossingen die geschikt zijn voor alle gebruikers. De brandpuntsafstand bereikt een maximaal bereik van  4,3 – 172 mm  bij modellen met superzoom, terwijl deze bij veel compactcamera’s niet groter is dan  15 – 45 mm  . Het is altijd mogelijk om een ​​optische zoom en een digitale zoom te gebruiken, waarvan het gecombineerde gebruik varieert van een waarde van 12x tot 48x, afhankelijk van het type en de prijsklasse van de camera;
  • Bedieningselementen  : De bedieningselementen die door Canon worden gebruikt, zijn doorgaans op al zijn modellen gestandaardiseerd. Meestal wordt er gecombineerd gebruik gemaakt van  draaiknoppen  en  knoppen  , wat het gebruik van de camera vrij eenvoudig en direct maakt, zeker als je kiest voor opties die automatische aanpassing van verschillende parameters mogelijk maken;
  • Zoeker en scherm  : Canon-camera’s met een vaste lens hebben doorgaans  geen zoeker  , hoewel u hiermee uw foto’s op een  kleurenscherm kunt bekijken  . Meestal heeft het een diagonaal van ongeveer  3 inch  en kunt u de helderheid handmatig aanpassen aan de omgevingsomstandigheden. Bij de meest geavanceerde modellen wordt gebruik gemaakt van een  capacitief touchscreen  , wat het gebruik van de camera nog eenvoudiger en directer maakt;
  • Extra’s  : Het assortiment digitale camera’s van Canon is breed genoeg om alle extra functies te bevatten die het meest gewild zijn bij gebruikers. De aard en kwaliteit van deze toevoegingen zijn uiteraard sterk afhankelijk van het type camera en het model dat het meest geschikt is voor de individuele gebruiker. Iedereen die op zoek is naar een model dat meer gericht is op delen op sociale netwerken, zou bijvoorbeeld moeten vertrouwen op de Creative Shot- modus   , die elke foto omzet in zes artistieke versies, zonder handmatige bediening.

Vooral concurrenten

Canon is een onbetwiste reus in de fotografische industrie, maar er zijn uiteraard concurrenten met een even trouw publiek. Het is vermeldenswaard dat al deze bedrijven in Japan zijn geboren en kunnen rekenen op een lange geschiedenis vol successen en innovaties, waardoor ze onbetwistbare leiders in deze markt zijn geworden.

• Nikon  : opgericht in 1917, is de oudste van de drie en is altijd uitsluitend betrokken geweest bij de productie van fotografische en optische apparatuur. Het vertegenwoordigt een zeer geldige concurrent voor Canon, gezien het enorme aantal beschikbare lenzen, lenzen en accessoires, niet alleen voor compactcamera’s, maar ook en vooral voor spiegelreflexcamera’s;
  • Sony  : een van de bekendste multinationals op het gebied van consumentenelektronica, concentreert veel van zijn inspanningen op technologische innovatie van zijn producten. Ook in dit geval is het een zeer geldige concurrent zowel voor digitale camera’s met vaste lenzen als voor de duurdere professionele modellen.

Veelgestelde vragen over digitale camera’s van Canon

Zijn digitale camera’s van Canon geschikt voor beginners?

We hebben gezien dat Canon verschillende soorten digitale camera’s met vaste lenzen produceert, waarvan sommige als vrij geavanceerd kunnen worden beschouwd, terwijl andere zeker binnen het bereik van zelfs de meest ervaren gebruiker liggen. Zeker, de  Ixus-serie  is er een die de  meest complete beginners faciliteert  , of gewoon degenen die geen tijd willen investeren om handmatig enkele parameters in te stellen om hun foto’s te personaliseren. Het moet echter worden gezegd dat dit alleen een geschikte oplossing is voor gebruikers die niet bijzonder geïnteresseerd zijn in fotografie en gewoon een tool willen waarmee ze automatisch foto’s van goede kwaliteit kunnen maken. Voor degenen die echt geïnteresseerd zijn in fotografie, zijn er echter modellen die eeninvestering op lange termijn  , waardoor u kunt experimenteren met zowel een volledig automatische modus als een complexere handleiding. In dit geval is het absoluut aan te raden om een digitale kiezen brug camera   , met een hogere kosten, maar die in staat is bij de gebruiker voor een aantal jaren op hun leertraject.

Zijn digitale camera’s van Canon geschikt voor het maken van video’s?

Alle Canon-camera’s hebben nu een videomodus. De maximaal haalbare kwaliteit varieert uiteraard afhankelijk van het model, maar in het algemeen de  maximale resolutie  is  Full HD  (1920 x 1080 px), met een  frame rate  , variërend  van 30 tot 60 fps  . Wie op zoek is naar een digitale camera die video’s in 4K (meer bepaald Ultra HD) kan opnemen, zal zich daarentegen op verschillende producten moeten concentreren. In dit geval is het in feite noodzakelijk om te kiezen voor een reflex, die niet alleen een betere beeldkwaliteit garandeert, maar ook een grote veelzijdigheid voor zowel fotografen als videografen.

Kunnen digitale camera’s van Canon worden aangesloten op een smartphone?

Zelfs degenen die vandaag besluiten om een ​​digitale camera te gebruiken, willen foto’s en video’s vrijwel onmiddellijk delen met hun vrienden en familie. Om deze reden is het kunnen verbinden van de camera met de smartphone een veelvoorkomend verzoek geworden voor veel gebruikers en werd dit mogelijk gemaakt op enkele van de recentere modellen die door Canon zijn geproduceerd dankzij de introductie van  draadloze connectiviteit  . Het is meestal mogelijk om het Wi-Fi-netwerk of Bluetooth- of NFC-technologieën te gebruiken om te communiceren tussen de camera en de smartphone, waarbij beelden snel worden overgebracht en een eigen applicatie wordt gebruikt om andere praktische functies, zoals opnamen op afstand, via een smartphone te beheren.