beste recensie van bordspellen 2021

De doorslaggevende factoren bij het kiezen van tafelspellen

U vraagt ​​zich misschien af ​​waarom ons team van experts deze gids voor het kopen van  bordspellen heeft verstrekt  . Gemakkelijk! We moeten allemaal, minstens één keer in ons leven, een bordspel kiezen, misschien om onze vrije tijd tijdens de vakantie door te brengen. Bordspellen stellen een groep mensen in staat om te  socializen terwijl ze plezier hebben  , direct interactie hebben, smartphones, andere elektronische apparaten en sociale netwerken even opzij zetten en echt naar elkaar kijken; het is niet verrassend dat ze in feite ook wel  games of worden genoemd bord, definitie die een goed beeld geeft van het belang dat deze hobby’s hadden en kunnen hebben in de cognitieve en relationele ontwikkeling van mensen, vooral de kleintjes.

Bordspellen hebben over het algemeen geen batterijen of elektriciteit nodig, hoewel er duidelijke uitzonderingen zijn en, belangrijker nog, ze kunnen worden gebruikt zonder internetverbinding. De meest uiteenlopende soorten zijn te vinden   , maar de eerste en onmiddellijke discriminerende factor is die welke betrekking heeft op specifieke spellen voor kinderen en spellen die zijn ontworpen voor volwassenen; Binnen de verschillende catalogi vind je producten die gericht zijn op zowel kleine als grote spelers. In de volgende paragrafen zullen we deze producten in meer detail analyseren, waarbij we de functies onderzoeken die u enkele nuttige ideeën kunnen geven voor het kiezen van het bordspel dat aan uw behoeften voldoet.

Leeftijd en aantal spelers

Het eerste kenmerk waarmee bij de keuze rekening moet worden gehouden, is zonder twijfel de  leeftijd van de mogelijke deelnemers  , zoals hierboven vermeld.

Deze informatie staat meestal  op de verpakking of is tijdens het zoeken te vinden op de website van de fabrikant. Over het algemeen zal een spel dat op zeer jonge kinderen is gericht, opvallen door zijn eenvoudige regels en intuïtieve en onmiddellijke bruikbaarheid, gebaseerd op plezier en leren in plaats van louter de concurrentie tussen de deelnemers; In feite kunnen zeer complexe passages ontevredenheid of frustratie veroorzaken en leiden tot desinteresse van de kinderen die bij het spel betrokken zijn. Naarmate de aanbevolen leeftijd voor het bordspel toeneemt, beginnen we complexere regels te vinden en een groter aantal situaties en begrippen om te beheren en te organiseren; Daarnaast kan de inhoud die tijdens de cursus wordt behandeld ook aangeven of een bepaald spel geschikt is voor een jong publiek of niet. Om deze redenen,aanbevolen leeftijdscategorie  voorafgaand aan aankoop.

Wat betreft het  aantal spelers  , het is duidelijk dat als je gewoonlijk in drie speelt, of misschien het bordspel aan je drie kinderen wilt geven, maar de verordening voorziet in een minimumaantal van vier spelers, die titel niet geschikt is voor je behoeften. Heb je daarentegen een grote groep vrienden, groepen enthousiastelingen die elkaar regelmatig ontmoeten of een groot gezin, dan kun je in plaats daarvan je aandacht richten op titels waarbij een groot aantal deelnemers betrokken is, om niemand uit te sluiten.

Levensduur

Een andere vraag die we moeten stellen bij het zoeken naar het perfecte bordspel voor onze behoeften is: we willen het  potentieel  voor  altijd spelen  of willen gewoon  een doel bereiken dat  door het spel is bepaald en er dan vanaf komen? In feite zijn er spellen die je mogelijk levenslang kunt spelen, zoals het Monopoly- of het ganzen-spel, om maar een paar klassieke voorbeelden te geven van de titels die al in alle huizen aanwezig zijn; andere bordspellen zijn daarentegen gebaseerd op  campagnes en doelen  die, eenmaal bereikt, geen reden meer geven om ze te spelen, of spellen die zijn gebaseerd op een  eindig aantal kaarten en informatie die, eerder onderzocht en nu bekend, je niet langer toestaan ​​om te genieten zoals je de eerste keer deed.

Games die erin slagen een grote verscheidenheid aan alternatieven te bieden, bijvoorbeeld door het gebruik van modulaire kaarten, nieuwe kaartspellen of  uitbreidingen  om later te kopen, kunnen een goede optie zijn bij het zoeken naar een titel die lang meegaat.

Speelduur en duur

Een aspect dat niet over het hoofd mag worden gezien bij het kiezen van je volgende bordspel, is de  duur ervan  , dat wil zeggen de  werkelijke tijd van een spel  . Wil je een paar uurtjes met vrienden doorbrengen en deelnemen aan een relatief complexe activiteit? In dit geval kan men zich concentreren op  gearticuleerde bordspellen  , zelfs gericht op een grote groep mensen en met de mogelijkheid om zichzelf in teams te organiseren. Als u daarentegen liever een lichte en niet bijzonder veeleisende hobby zoekt, geeft u misschien de voorkeur aan een spel waarin de rondes een paar minuten duren en dat u, na afloop, naar believen meerdere keren wilt herhalen. In dit geval een kaartspel, met simpele korte spellen die op geen enkele manier met anderen te maken hebben, kunnen aan uw behoeften voldoen. In het algemeen kan het spel echter een paar uur duren als het spel dobbelstenen, bord en pionnen bevat.

Klassieke of recent uitgebrachte bordspellen?

Het eeuwige dilemma bij het kopen van een bordspel betreft de besluiteloosheid tussen de  klassieke bordspellen  of de titels die tot de zogenaamde  nieuwigheden behoren.. Ons advies is in deze gevallen niet naar het een of het ander te leunen, want de charme van de bordspellen uit het verleden, ook al zijn ze al decennia op de markt, kan iedereen, groot en klein, veroveren. . Maar wees voorzichtig: je zult misschien ook aangenaam verrast worden door de nieuwste bordspellen, met het kleine aantal fans en auteurs die de afgelopen jaren het aantal aangeboden bordspellen enorm hebben zien groeien. Elk jaar komen er ongeveer duizend nieuwe titels op de markt, en veel daarvan worden al snel erg populair en bekend. Als je geïnteresseerd bent in een recent bordspel, raden we je aan de tijd te nemen om er informatie over te onderzoeken. misschien door de voorschriften en enkele opmerkingen van klanten op de website van de fabrikant te lezen om te zien of die titel u misschien echt interesseert; Op deze manier is het ook mogelijk om het type publiek te identificeren waarop de game in kwestie is gericht.

Spelmechanica en instellingen

In dit gedeelte bespreken we twee functies die van invloed zijn op de  gameplay  van de titel die u besluit aan te schaffen. Concreet zijn ze:

• Scenario  , dat binnen het algemene kader ook als een marginaal aspect kan worden beschouwd;
  • Mechanica  , dat is het echte hart van het spel.

Wat betreft de configuratie, raden we u aan om eerst te begrijpen of dit een belangrijk aspect voor u is. Tegenwoordig zijn er met betrekking tot bordspellen verschillende soorten scenario’s op de markt, van  fantasie  tot  historisch  , via  terreuromgevingen, politici, piraten, oosters of koloniaal  , om er maar een paar te noemen; dus het is aan jou om je favoriet te vinden, misschien reken je op de bewondering die je hebt voor een  ontwerper specifiek voor bordspellen. De laatste is in feite de professionele figuur die voor de graphics zorgt en we weten dat, vooral voor de meest veeleisende klanten, het ontwerpaspect ook erg belangrijk is. Voorzichtige scenario’s, die de aandacht van de speler kunnen trekken, met karakter en een breed scala aan details, kunnen de hele game-ervaring in feite aanzienlijk verbeteren.

Ainda no caso da mecânica podes fazer várias escolhas, optando por jogos de tabuleiro que se desenvolvem através do lançamento de alguns dados ou da utilização de vários baralhos de cartas , que envolvem a gestão de recursos e participantes , que estimulam o raciocínio e a estratégia  ou que desafiar zombeteiramente a sorte , que se baseia em apenas uma dessas modalidades ou que envolve uma combinação variada.

O panorama dos jogos de tabuleiro é vasto e, como já foi referido, em constante expansão: estamos a falar de jogos de caminhos, jogos de RPG, jogos de simulação, jogos de estilo alemão ou americano, jogos cooperativos e os já mencionados jogos de miniaturas; tudo é, portanto, experimentar o máximo possível e ser levado por uma ou outra mecânica. Alguns se apaixonam por apenas um tipo de jogo, enquanto outros preferem experimentar muitas variedades de jogos de festa. Você apenas tem que descobrir qual desses você gostaria de experimentar primeiro!

Os materiais são importantes?

Vanuit het perspectief van duur in de tijd is het antwoord op die vraag zonder twijfel  bevestigend  . Een bordspel, als het veel wordt gebruikt, heeft meestal de neiging om beschadigd te raken. Natuurlijk het vermogen van de gebruiker om  alle onderdelen beter te bewaren também desempenha um papel importante, do tabuleiro aos baralhos de cartas, passando pelos dados, peões ou o que quer que seja. Se um jogo de tabuleiro é composto por vários componentes, é bom ter cuidado para não os perder, tendo sempre o cuidado de colocar cada pequena peça dentro da caixa assim que o jogo terminar. Comer ou beber enquanto joga, como costuma acontecer nas reuniões com os amigos, pode prejudicar o seu jogo de tabuleiro, por isso aconselhamos sempre que o faça com a maior atenção e cuidado: mesmo uma prancha feita de materiais resistentes e de alta qualidade, por exemplo, ela pode ser irreparavelmente danificado em contato com óleos e líquidos.

Over het algemeen worden bordspellen verkocht in kartonnen dozen en, hoewel niet altijd, onderscheiden ze zich door de  afmetingen  waardoor  ze het huis uit kunnen  , misschien in de rugzak. Er zijn echter ook   comfortabele reisversies , ook wel  pocket genoemd  , perfect om te gebruiken terwijl u op zee bent, kampeert met vrienden of zelfs in de auto, trein en vliegtuig. In dit geval kunnen we vinden:

• Echte gereduceerde versies van traditionele bordspellen, meer essentieel in decoratie maar nog steeds compleet;
  • Bordspellen worden geboren als kleine hobby’s: om te worden gebruikt, hebben de laatste vaak alleen een pak kaarten, dobbelstenen of een notitieblok en potlood nodig.

Is het merk belangrijk?

A marca, como costuma acontecer, é importante se se refere à confiabilidade de um título, à presença de atendimento ao cliente, à quantidade de informações disponíveis online e a um histórico que garanta a qualidade do produto adquirido. Não é certo, entretanto, que um bom jogo de tabuleiro não possa vir de um fabricante desconhecido ou, em qualquer caso, não muito popular. Em geral, no entanto, quando se trata de jogos de tabuleiro, preferimos nos referir aos respectivos autores e editores: os primeiros são aqueles que literalmente dão vida ao jogo, que estudam sua mecânica e todos os detalhes do regulamento, talvez consultando o designer que cuidará dos ajustes e gráficos; há autores que se especializam apenas em um determinado tipo de jogo, e outros que abrangem um panorama mais amplo. Se você é apaixonado pelo trabalho de um autor específico, provavelmente será capaz de reconhecer um de seus produtos mesmo sem ler seu nome na embalagem. Já a editora ou editora é quem coloca o produto no mercado, contando com um ou mais autores para criar os jogos de tabuleiro presentes em seu catálogo: há editoras históricas e outras mais jovens, algumas presentes no setor por décadas. e sempre na crista da onda. Isso também, portanto,

O preço importa?

O preço dos jogos de tabuleiro pode ser profundamente heterogêneo . Existem, como mencionado acima, versões de bolso ou de viagem, que se destacam por serem mais econômicas que as versões normais, mas garantindo muita diversão. É possível encontrar bons jogos de tabuleiro no mercado desde os 10-12 euros , como os muitos títulos de cartas do mercado, mas alguns jogos específicos, talvez inspirados em séries famosas ou apresentando miniaturas e vários tipos de dados, também podem ultrapassar 250 euros ; neste último caso, é claro, são edições destinadas a fãs, colecionadores e amantes do gênero, certamente não para crianças que simplesmente querem se divertir.