beste Nintendo Switch 2021 game review

De doorslaggevende factoren bij het kiezen van een Nintendo Switch-game

Aardig, vriendelijk

Nintendo Switch is de meest recente console die door het Japanse huis is gelanceerd en heeft het afgelopen jaar een enorme groei doorgemaakt, vooral dankzij de  publicatie van vele  exclusieve titels en ook beschikbaar voor andere platforms. De mogelijkheid om van sommige games niet alleen thuis, maar ook onderweg te genieten, was tot een paar jaar geleden in feite ondenkbaar, maar vandaag de dag is het aantal games dat beschikbaar is voor de Switch weinig jaloers op zijn grootste concurrenten. De eerste factor waarmee u rekening moet houden wanneer u uw geluk wilt beproeven in een nieuw spel, is zeker het  genre  waartoe het behoort, aangezien het een kenmerk is dat veel basisdynamiek bepaalt  .en kan het spel min of meer aanpassen aan uw voorkeuren en attitudes. Laten we eens kijken wat de belangrijkste genres zijn waartoe Nintendo Switch-games behoren.

• Actie  : zoals je gemakkelijk kunt raden, is het een soort spel waarin momenten die zijn gebaseerd op een snelle opeenvolging van acties de overhand hebben   , vaak in de vorm van  gevechten  tegen vijanden. Sommige titels kunnen met verschillende stijlen worden gespeeld, waardoor het spel bijvoorbeeld in stealth- modus kan worden beëindigd   (dat wil zeggen, ontdekt te worden en zo min mogelijk schade aan te richten), in plaats van door chaotische acties. Actievideospellen vereisen over het algemeen een  snelle reactie van de gebruiker  en een goede  coördinatie  bij het uitvoeren van verschillende bewegingen;
  • Avontuur  : meestal zijn het effecten met een geschiedenis met een   meer gearticuleerde achtergrond dan actiegames. Ze zijn voornamelijk gebaseerd op de  verkenning  , vaak van  open werelden  met enorme afmetingen (  open wereld  ) en op het  oplossen van puzzels die  nodig zijn om vooruitgang te boeken in het spel. Een belangrijk element van deze spellen zijn ook de  secundaire personages  (ook wel  NPC’s  ,  Non-Player Character genoemd  ), die vaak de mogelijkheid bieden om secundaire missies  op te lossen  om bonussen of beloningen van verschillende soorten te verkrijgen;
  • Arcade  : zoals velen zich zullen herinneren, zijn videogames die tot dit genre behoren afgeleid van de  oude titels  die ooit  speelhallen maakten  . Dit zijn spellen waarbij het  tempo  meestal  erg hoog is  en waarbij de  precisie van de besturing  essentieel is om van niveau naar niveau te kunnen gaan. Hoewel ze voor jongere spelers misschien een achterhaalde dynamiek lijken, zijn er de laatste jaren steeds meer ontwikkelaars geweest die, met titels van zeer hoge kwaliteit, een genre nieuw leven hebben ingeblazen dat lange tijd verwaarloosd is;
  • Beat ’em up  : het zijn  vechtgames  , waarin we ons soms proberen te verdiepen door de vertelling van de persoonlijke verhalen van de verschillende personages. Het is voornamelijk een genre dat een grondige kennis van de bewegingen en combo’s van je favoriete personage vereist, evenals  uitstekende reflexen  bij het beheer van commando’s;
  • Gezondheid en fitness  : hoewel er titels van dit type zijn voor alle consoles, heeft de Nintendo Switch dankzij de integratie van camera’s met bewegingssensoren een speciaal voordeel als het gaat om games die zijn ontworpen voor fysiek welzijn. Dankzij de  sensoren die aanwezig zijn in Joy-Con  (de twee controllers die losgekoppeld en afzonderlijk te gebruiken zijn), zijn er geen speciale apparaten nodig om een ​​tenniswedstrijd of andere activiteiten te simuleren die een bepaalde hoeveelheid beweging van de spelers vereisen;
  • Muziek  : in dit genre, kunt u ook  break  –  musical hoofden  en alle spellen die u nodig heeft  om te volgen  met  precisie het ritme  van een aantal nummers om volledige verschillende niveaus. Uiteraard   vallen ook karaoke-  en  danssimulatiespellen in deze categorie;
  • Feest  : het is meestal een reeks   zeer eenvoudige minigames , ontworpen om door meerdere mensen samen te worden gespeeld, gewoon om avonden of feesten op te vrolijken in het gezelschap van uw vrienden;
  • Platform  : een van de meest klassieke en geliefde genres aller tijden, het geeft games aan die zijn gebouwd op  platforms  om het personage vooruit te helpen. Meestal zijn ze op  verschillende verdiepingen gerangschikt  , kunnen ze soepel rollen of moet een nieuw scherm worden geladen op vooraf gedefinieerde punten in het spel. Tijdens elk niveau kunnen er verschillende  doelen worden bereikt  , waaronder het verzamelen van privé-items of het redden van een secundair personage;
  • Puzzel  : zoals u zich gemakkelijk kunt voorstellen, gaat het om het  oplossen van puzzels of raadsels  met oplopende moeilijkheidsgraad. Het is een genre dat ondergaan een belangrijke evolutie in de afgelopen jaren heeft, niet alleen dankzij de  innovatieve  spel  dynamiek  , maar ook aan de steeds boeiende graphics;
  • Hardlopen  : hoewel het als een sport kan worden beschouwd, blijft het racegenre over het algemeen gescheiden. Het kunnen  zeer realistische simulaties zijn  of  kleurrijke tracks die  worden bedekt met  karts  in cartoonstijl, maar over het algemeen is het doel hetzelfde: bestuur uw voertuig met maximale precisie en versla alle tegenstanders;
  • RPG  : of  RPG  (  RPG  ), zijn games waarbij  het personage constant evolueert  . Het is vaak mogelijk om het aan het begin van het spel aan te passen, niet alleen door de esthetische kenmerken te veranderen, maar ook en vooral door een bepaalde klasse te kiezen met bepaalde vaardigheden en de mogelijkheid om een ​​specifieke set wapens te gebruiken. Met elk gevecht verzamel je  ervaringspunten  , waarbij je geleidelijk verschillende kenmerken verhoogt, zoals kracht, uithoudingsvermogen, intelligentie en geluk, totdat je zelfs de meest complexe missies kunt voltooien;
  • Sniper  : Het doel van deze spellen is om vijanden zo snel mogelijk en zo nauwkeurig mogelijk uit te schakelen. Ze omvatten vaak het gebruik van een first-person perspectief en zijn erg populair voor individuele of team multiplayer-sessies;
  • Simulatie  :  simulatiespellen creëren het echte leven in een virtuele omgeving  . Het zal dus mogelijk zijn om een ​​personage te besturen zonder fantastische of onwaarschijnlijke vaardigheden, hem te laten groeien, te werken, te koken, hem te leiden om vrienden of relaties te maken. Ook in dit geval heeft de mogelijkheid om de multiplayer-functies te gebruiken geleid tot een nieuwe interesse in een genre waarvan de dynamiek de laatste jaren niet bijzonder vernieuwd is;
  • Sport  : geliefd bij groepen gebruikers van alle leeftijden, met sportgames kun je je favoriete team of atleet meenemen om elk toernooi, kampioenschap of mogelijke uitdaging te winnen. Hoewel ontwikkelaars altijd nieuwe manieren proberen toe te voegen   om de interesse van gebruikers levend te houden, ondergaan sommige titels een zekere herhaling die de aankoop van hetzelfde spel elk jaar ontmoedigt, alleen om te kunnen genieten van bijgewerkte formaties;
  • Strategie  : games die vaak kenmerken van andere genres combineren, maar die in wezen een  veel grotere reflectie op het beheer  van hun personages en het voeren van veldslagen mogelijk maken. Hoewel snelheid soms essentieel is, laten veel titels de speler veel tijd over om te beslissen welke zet de beste is, waardoor hij verschillende oplossingen moet proberen, afhankelijk van de uitdaging.

Gameplay

Gameplay is misschien wel het belangrijkste element om te evalueren, als je eenmaal hebt besloten welk genre ons op dit moment het meest verleidt om te spelen. Onder gameplay verstaan ​​we de verzameling van verschillende elementen, waaronder het  verhaal  achter het spel, de  regels die moeten  worden gerespecteerd om vooruitgang te boeken, de  doelstellingen die moeten  worden bereikt en de  manier waarop  de  uitdagingen en obstakels  kunnen worden  overwonnen  . Kortom, het is alle dynamiek die van een titel een waar meesterwerk of een totale mislukking kan maken. Ook op het gebied van gameplay heeft de nieuwste generatie consoles, waarmee enorme technische resultaten zijn behaald, geweldig nieuws gebracht. Met name is er gemiddeld een veel meer aandacht voor het verhaal  , voor de  dialogen  tussen de personages en voor de  interacties  tussen hen en de omgeving, met een continue zoektocht naar vernieuwing, ook vanuit het oogpunt van de mechanica van het spel.

Reactie op commando’s

Elke speler weet dat er maar weinig dingen zo frustrerend zijn als een onopzettelijke nederlaag vanwege   onnauwkeurige besturing of een  trage reactie  . Hoewel het misschien een triviaal detail lijkt, blijft de snelheid en precisie waarmee een game een commando kan vertalen in een gecontroleerde actie van het personage een van de belangrijkste kenmerken om te overwegen voordat je een game koopt.

Compatibiliteit met verschillende controllers

Tegenwoordig staat de overgrote meerderheid van de consoles het gebruik van controllers van derden niet toe, waardoor de keuze van de gebruiker wordt beperkt tot een basismodel en een ander voor professionele spelers, met een prijs die normaal gesproken erg hoog is. In het geval van  Nintendo Switch is  de keuze complexer: naast het hebben van  twee Joy-Con  die als individuele bedieningselementen kunnen worden gebruikt, is het in feite ook mogelijk om een   origineel Pro-model te laten maken , of te kiezen uit verschillende  compatibele apparaten  die worden geproduceerd van andere merken, zowel bedraad als draadloos, maar er moet wel op worden gelet, aangezien niet alle games het gebruik van andere controllers dan Joy-Con ondersteunen (informatie die normaal gesproken aanwezig is in de technische specificaties van de game zelf). Een andere uitzondering vormt de serie Pokémon Let’s Go  , voor wiens lancering ook een  speciale controller  in de vorm van een  Poké Ball  is gelanceerd, maar deze kan alleen voor deze enkele serie worden gebruikt.

Grafische afbeeldingen

Afbeeldingen zijn een zeer gemakkelijke factor om te evalueren, zelfs voor minder ervaren gebruikers. In feite hoef je alleen maar kleine gamesequenties te zien, vaak opgenomen in trailers, om de grafische stijl te evalueren en te zien of deze bij je smaak past. Het moet gezegd worden dat de visuele elementen  totaal verschillende nuances aan het spel kunnen geven  , de gameplay kunnen implementeren en  bepaalde omgevingen kunnen creëren  , afhankelijk van de voortgang van het verhaal. Er zijn veel verschillende stijlen die u in een aantal macro-categoriereferenties kunt plaatsen   :

• Retro / pixel art  : verwijst naar de graphics van  de jaren tachtig  , toen de pixels op het scherm klein en veel groter waren dan we tegenwoordig gewend zijn. Het is nog steeds erg populair voor RPG’s, platforms en sommige simulatoren. Soms integreert het ook  met modernere technieken  , waardoor unieke stijlen en buitengewoon fascinerende omgevingen ontstaan, zelfs voor de jongste spelers;
  • Cel-shading  : het is een bepaalde techniek die de afgelopen jaren is geconsolideerd en die wordt gebruikt om modellen in drie dimensies te maken  die de indruk wekken  dat ze met de hand zijn  getekend  . Met name  de randen  , die zwart van kleur zijn, worden  geaccentueerd  , zoals in tekeningen gemaakt met potloden of met fijne pennen. Het is een zeer wijdverspreide stijl, ook in  animatiefilms  , vooral in het Japans;
  • Aquarel / pastel  : veel games kunnen tegenwoordig worden gedefinieerd als echte kunstwerken, niet alleen door het vermogen van programmeurs om gameplay te ontwikkelen, maar ook en vooral door de kwaliteit van de werken gemaakt door  2D-artiesten  , waar steeds meer vraag naar is in de game-industrie. Voor deze techniek wordt het effectieve gebruik van traditionele tekentechnieken overwogen   , die vervolgens worden overgebracht naar de digitale wereld om volledig nieuwe effecten te creëren in de wereld van games;
  • Cartoon  : deze groep kan alle grafische stijlen  in drie dimensies bevatten  die op tekenfilms lijken   . Ze zijn gemakkelijk te herkennen aan de vormen die zijn gebruikt om de karakters te creëren (vaak of heel rond of juist vierkant) en aan een zeer gevarieerd en intens kleurenpalet. Cartoonafbeeldingen zijn erg populair in platform- en avonturengames die zelfs voor de kleintjes zijn ontworpen;
  • Fotorealistisch  : als het voorheen alleen het voorrecht was van grote vastgoedbedrijven, zijn er tegenwoordig ook veel onafhankelijke titels die hyperrealistische afbeeldingen in hun titels onderzoeken. Het moet gezegd worden dat de Switch zeker niet de console is die opvalt in dit soort graphics, aangezien hij in vergelijking met zijn grote concurrenten, Play Station 4 en Xbox One, een  lagere resolutie kan halen  . Er zijn echter veel  titels geoptimaliseerd  voor de Nintendo-console, de enige waarmee je onderweg kunt spelen die tot een paar jaar geleden het exclusieve voorrecht waren van vaste consoles.

Beheer van grafische effecten

Een heel belangrijk element om te overwegen in een videogame zijn de  lichteffecten  en de effecten die verband houden met de  meest gewelddadige scènes  . In het eerste geval, zoals consolemakers en game-ontwikkelaars zich altijd hebben herinnerd, kunnen met name sommige lichtsequenties zeer ernstige storingen veroorzaken, niet alleen bij de kleinste gebruikers, maar ook bij volwassenen. Wat betreft andere soorten potentieel vervelende effecten, vooral bij titels met fotorealistische afbeeldingen, zoals  overmatig gebruik van bloed  ,   is het  soms mogelijk om deze te eliminerenvia de spelinstellingen. Hoewel deze optie niet altijd aanwezig is, kan deze zeer gewaardeerd worden door degenen die niet zo van splash-scenes houden, vooral in games waar er geen absolute noodzaak voor zou zijn.

Audio

De  soundtrack  is een ander element dat van extreem belang is voor de eindevaluatie van een videogame, hoewel het natuurlijk ook afhankelijk is van het genre. Over het algemeen helpt de audiocomponent van een titel om het   bepaalde tonen of sferen te geven , die de geschiedenis en ontwikkeling van de dialogen aanvullen en versterken. Bovendien moeten we bedenken hoe stressvol of repetitief een soundtrack kan zijn  voor de speler, die vaak enkele tientallen uren op zijn console kan doorbrengen voordat hij de game kan voltooien. In de beste titels wordt zoveel aandacht besteed aan soundtracks dat ze echte iconen worden onder fans, zelfs bereid om een ​​exemplaar te kopen ( zoals die van de grootste films) om de game-ervaring opnieuw te kunnen beleven.

Beheer van geluidseffecten

Net als de grafische effecten kunnen ook de geluidseffecten handmatig worden aangepast. In feite is het onder de instellingen van de overgrote meerderheid van de titels mogelijk  om het volume  van de  muziek  , de  effecten  (omgevingsfactoren of bijvoorbeeld met betrekking tot gevechten) en de  dialogen  , als deze echt aanwezig zijn, aan te passen.

Levensduur

Een laatste factor waarmee je rekening moet houden voordat je een nieuw spel koopt, is het aantal  uren plezier dat  het kan garanderen, of de lange levensduur, ook gezien het feit dat de gemiddelde prijs van een Nintendo Switch-titel niet bijzonder goedkoop is. Vanuit dit oogpunt zijn er geschikte oplossingen voor alle soorten spelers: sommige games kunnen in ongeveer tien uur worden voltooid   , andere vereisen vijftig, andere bereiken nog steeds  meer dan honderd uur  om 100% voltooid te zijn. Voor jongere spelers zijn titels erg lange tijden worden vaak niet aanbevolen, omdat ze veel doorzettingsvermogen en geduld vergen. De geslachten met de  grootste levensduur in absolute termen zijn meestal die van de  sport (tenzij je besluit om de bijgewerkte versie elk jaar te kopen),  racen  ,  vechten  en natuurlijk  strategie  , waar je potentieel onbeperkt nieuwe games kunt spelen, waarbij je geleidelijk de moeilijkheidsgraad verhoogt om de altijd stimulerende uitdagingen het hoofd te kunnen bieden.

Nieuw spel plus

Ook wel  NG + genoemd  , het is  slechts in een paar titels aanwezig  , maar het is over het algemeen erg populair bij de  meest gepassioneerde spelers  . Als het spel eenmaal voorbij is, stelt de New Game Plus-modus je in feite in staat om het opnieuw te starten op een  hogere moeilijkheidsgraad  , maar met een  aantal  bijzondere voordelen : je personage kan bijvoorbeeld  het bereikte niveau behouden  en de  uitrusting die  al is veroverd. tijdens de eerste game. Soms is het ook mogelijk om een ​​aantal speciale vaardigheden te ontgrendelen die alleen beschikbaar zijn voor degenen die het geduld hebben (en, voor sommige titels, de moed) om het hele verhaal opnieuw te beginnen.

Andere factoren waarmee u rekening moet houden bij het kiezen van een Nintendo Switch-game

Is de leeftijdsgrens belangrijk?

De leeftijdsgrens is een indicatie die niet alleen door jongere spelers, maar vooral ook en vooral door ouders vaak wordt genegeerd, zeker als ze geen diepgaande ervaring of kennis hebben over de wereld van games. In werkelijkheid is dit een uiterst belangrijke indicatie, die   in alle gepubliceerde spellen moet worden vermeld . In Italië wordt het  op Europees niveau aangenomen PEGI-systeem  (  Pan European Game Information ) gebruikt  , dat aangeeft of het spel geschikt is voor mensen  ouder dan 3, 7, 12, 16 of 18 jaar  . Ook op de achterkant van de verpakking staan ​​altijd  aanwijzingen over eventuele gewelddadige of seksuele inhoud  , in aanwezigheid van  vulgair taalgebruiken eventuele andere ongepaste elementen voor bepaalde leeftijdsgroepen. In tegenstelling tot in andere landen, waar er zeer ernstig wetten over dit onderwerp (waarvoor een handelaar die een titel van een gebruiker onder de aanbevolen leeftijd verkoopt kan zwaar worden bestraft),  in Italië,  dit indicatie is alleen geldig als  suggestie  , zonder juridische waarde. We raden alle ouders echter aan om op zijn minst geïnformeerd te worden door enkele online gamevideo’s te bekijken voordat ze een titel kopen die mogelijk ongepast is voor de leeftijd van hun kinderen, aangezien sommige inhoud buitengewoon gewelddadig of vulgair kan zijn.

Is de mogelijkheid om in de multiplayer-modus te spelen belangrijk?

De aanwezigheid of afwezigheid van een multiplayer-modus is alleen relevant afhankelijk van  de persoonlijke voorkeuren van  de speler. De overgrote meerderheid van de spelers beschouwt deze functie tegenwoordig als praktisch onmisbaar om volledig van de game-ervaring te genieten. In dit geval moet je gewoon controleren of  online multiplayer  mogelijk is, maar aangezien de  Nintendo Switch  bijzondere aandacht heeft besteed aan het  terugkeren naar de game als een shared ervaring  zonder de noodzaak van een internetverbinding, waardoor een meer traditioneel type multiplayer wordt aangemoedigd, waarbij u van het spel kunt genieten terwijl u zich in dezelfde kamer bevindt.

Wat zijn exclusieve Nintendo Switch-aanbiedingen?

Elke console kan genieten van enkele exclusieve titels, wat betekent dat ze niet beschikbaar zijn en    in de toekomst  nooit op een ander platform  zullen worden  gedistribueerd  . Vanuit dit oogpunt kan Nintendo bogen op een  aantal zeer succesvolle saga’s  , dankzij een lange geschiedenis die eind jaren zeventig begon, zoals  Super Mario  (met al zijn afgeleiden),  Zelda  ,  Pokémon  ,  Donkey Kong  ,  Xenoblade Chronicles  ,  Fire Embleem  ,  Metroid Prime  en  Bayonetta , om er maar een paar te noemen. Voor veel spelers zijn exclusieve titels een van de belangrijkste redenen om de ene console te kopen in plaats van de andere, vooral gezien het feit dat de overgrote meerderheid van de meest populaire titels nog steeds beschikbaar is op alle platforms.