beste bewakingscamera’s review 2021

5 doorslaggevende factoren bij het kiezen van een bewakingscamera

1. Typologie

De eerste factor waarmee u rekening moet houden bij het evalueren van de aankoop van een bewakingscamera, heeft betrekking op het type: afhankelijk van het gebruik dat u van de camera wilt maken en, in het bijzonder,  waar u deze wilt installeren  , moet u zich oriënteren op één type of een ander.
Bewakingscamera’s zijn eigenlijk onderverdeeld in twee categorieën: camera’s die geschikt zijn voor installatie buitenshuis en camera’s die zijn ontworpen om binnenshuis te werken. Tussen beide er belangrijke verschillen met het oogpunt eerste uiteraard van   water en  weer tegen  , nadat de installatie methoden   en het type en aantal  kabels. vereist voor verbinding. Laten we  in detail kijken waar deze verschillen bestaan.

Isolatie

Een externe camera moet de elementen kunnen weerstaan

Het belangrijkste verschil tussen de twee typen betreft de  bestendigheid tegen slecht weer  , zelfs zwaar, en zelfs bij extreme temperaturen. Voor een externe camera is het essentieel om zelfs zware regen-, hagel- en sneeuwafzettingen te kunnen weerstaan.  Ook bij  temperaturen  onder nul en boven de 40 ° C moet een externe bewakingscamera kunnen  werken .
Dezelfde eisen zijn niet zo belangrijk voor een interne camera, die al door de huiselijke omgeving wordt beschermd tegen elementen en extreme temperaturen. Deze modellen zijn in feite bijna nooit waterdicht en hebben een beperkter bedrijfstemperatuurbereik. Vanuit dit oogpunt is het daarom, als het theoretisch mogelijk is om thuis een externe camera te installeren, niet absoluut aan te raden om een ​​buitencamera te installeren die niet is gestructureerd om weersinvloeden en extreme temperaturen te weerstaan.

Installatie

Een camera met een muurbevestiging

Niet in de tweede plaats is het nodig om na te denken over waar en hoe de camera kan worden geïnstalleerd: ook vanuit dit oogpunt verschillen de twee typen camera’s. In feite zijn  de  armaturen  buiten  normaal uitgerust met een steun die het mogelijk maakt  om met   schroeven en pluggen aan de muur te bevestigen, anders bestaat het niet om de armatuur aan andere oppervlakken te bevestigen. De
camera’s  binnenin  kunnen daarentegen gewoon bovenop worden  geplaatstop een vlakke ondergrond en hebben niet altijd beugels voor bevestiging aan de muur of het plafond. Zeker als je ervoor kiest om een ​​interne camera aan te schaffen, is het daarom goed dat je goed kijkt welke soorten beugels je hebt, om er zeker van te zijn dat je deze precies daar kunt installeren waar hij nodig is.

Kabels

Voor het gemak en de veiligheid moet u ook bedenken welke en hoeveel kabels er uit de camera komen. Het moet gezegd worden dat de moderne technologie de noodzaak om videokabels te trekken bijna heeft geëlimineerd, in feite verzenden bijna alle bewakingscamera’s gegevens via een  wifi-verbinding  , draadloos, naar de thuisrouter of naar een controle-eenheid, als er een geïnstalleerd systeem is. pak.
Een heel ander verhaal voor de  aanvoer van  kabels: er zijn nog maar weinig camera’s die op batterijen werken en bijna alle modellen, zowel intern als extern, zijn nog steeds afhankelijk van de energie van je thuisnetwerk. De reden is simpel: de kracht van het  netwerk  zorgt voor de  continuïteit van bewaking, terwijl de batterijen een moment van niet-dekking kunnen laten tussen ontladen en vervangen.

1. Connectiviteit

Software voor camerabeheer op afstand

De tweede factor waarmee u rekening moet houden bij het kiezen van een bewakingscamera is die gerelateerd aan de externe functies die beschikbaar worden gesteld door de verbinding, of het nu gaat om wifi of kabel. In tegenstelling tot de camera’s van de vorige generatie, vertrouwen de huidige camera’s in feite op  internet  voor een reeks fundamentele functies die voorheen, in hun minder geavanceerde versie, aan videorecorders en besturingseenheden waren toevertrouwd, zoals het op afstand opslaan van opgenomen video’s en het beheer van de camera via een speciaal webportaal of mobiele app. Het zijn min of meer uitgebreide diensten afhankelijk van het model en de fabrikant, en dat kan gratis of betaald zijn.
Onder de  kenmerken die mogelijk worden gemaakt door de internetverbinding, zijn de  meest voorkomende  :

• Videobesparing  : bewakingscamera’s bieden vaak de mogelijkheid om beelden die zijn gemaakt op een cloudservice, dat wil zeggen in een speciale ruimte op een externe server, naast of als alternatief voor lokaal opslaan, op een computer of op een kaart op te slaan. Micro SD
  • Toegankelijkheid  : veel fabrikanten bieden een speciaal online portaal voor toegang tot hun opgeslagen video’s en / of rechtstreeks naar de camera vanaf elke locatie en elk apparaat, met de mogelijkheid om de beelden in realtime te bekijken en de bewegingen van de camera te controleren (indien aanwezig).)
  • Slimme applicaties  : in veel gevallen is het mogelijk om dezelfde bewerkingen uit te voeren, in plaats van op het webportaal, via een gratis applicatie voor mobiele apparaten
  • Afstandsbediening  : vaak is het vanuit het portaal en / of de app ook mogelijk om de activiteit van de camera te beheren en in te plannen, de start van het filmen op specifieke tijden in te plannen en te kiezen of en wanneer je meldingen wilt ontvangen, zoals we beter zullen zien Spoedig
  1. Operatie

De derde factor die we hebben geïdentificeerd als bepalend voor de keuze van de bewakingscamera, heeft te maken met de werking ervan, die betrekking heeft op twee verschillende aspecten: enerzijds de hoeveelheid en amplitude van de  bewegingen  die de camera kan uitvoeren, waarop de afmetingen van de camera  oppervlak  hangt daarentegen af ​​van de  bestuurbare  mogelijkheid die aan de gebruiker wordt geboden om de ‘ activering  van de camera ‘ te beheren  .

Gezichtsveld

Het is essentieel om het gezichtsveld van een camera in overweging te nemen, op basis van waar u deze wilt installeren

De bewegingen waartoe de bewakingscamera al dan niet in staat is, bepalen welke  visuele dekking  hij kan bieden. De eenvoudigste modellen zijn vast, zonder de mogelijkheid om het gezichtspunt te verschuiven of te verhogen of te verlagen: in deze gevallen wordt het gezichtsveld meestal toevertrouwd aan een groothoeklens, die een kijkhoek van 75 ° kan bereiken.
Met de meest geavanceerde cameramodellen bereik je echter een groter deel van het veld dankzij  de  gemotoriseerde beweging op  beide assen  , horizontaal en verticaal. Samenvattend kunnen de  beste  camera’s een  bijna volledige dekking bieden , roterend tot 355 ° op de horizontale as, terwijl de excursie op de verticale as een maximum van 120 ° bereikt.

Uitbreiding

De   zoom -mogelijkheden van bewakingscamera’s zijn over het algemeen vrij  beperkt  en vergrotingen worden zelden bereikt door de optische groep, en nog veel meer  vaker  door digitale ingrijpen   . De optische focus is kwalitatief superieur aan de digitale, wat een verlies aan beeldscherpte met zich meebrengt   waar de optische focus niet onder lijdt.
Indicatief kunnen de beste modellen een vergroting van 8x bereiken, terwijl de goedkoopste modellen er volledig van verstoken zijn en een vaste focus hebben met een goede scherptediepte.

Activering

De gebruiker van de bewakingscamera heeft een bepaald niveau van controle over hoe en wanneer de camera moet flitsen. Bijna alle camcorders op de markt bieden op zijn minst  automatische triggering  van opnames wanneer beweging binnen het frame wordt gedetecteerd, terwijl meer geavanceerde modellen ook andere opties bieden, zoals opnames triggeren op geplande tijden  van de dag of continu handmatig activeren van opnames  . Op het bedieningspaneel .

1. Alarmen

De soorten alarmen en indicaties die van een bewakingscamera kunnen worden ontvangen, variëren sterk, afhankelijk van het gekozen model, het is essentieel om met dit aspect rekening te houden bij de evaluatie van de aankoop.
Een van de meest interessante mogelijkheden van bewakingscamera’s is zelfs de mogelijkheid om gebeurtenissen die door de videocamera in realtime zijn opgenomen, te volgen. Dit gebeurt niet alleen, zoals we al hebben gezien, met externe toegang tot de camera, maar ook via een  reeks waarschuwingen  die in realtime kunnen worden ontvangen.
Laten we eens kijken wat  de belangrijkste soorten waarschuwingen zijn  die een bewakingscamera kan verzenden.

E-mailwaarschuwing

Een dienst die door vrijwel alle modellen, zelfs de goedkoopste, wordt aangeboden, is het versturen van notificaties per e-mail wanneer een verdachte beweging door de camera wordt geregistreerd. Zoals we hebben gezien, is activering via de bewegingssensor in feite een functie die alle moderne camera’s gemeen hebben. De verzonden e-mail bevat meestal de datum en tijd van detectie en drie of meer beelden die door de camera zijn gemaakt. Bij sommige modellen wordt mogelijk ook een korte filmclip verzonden.

Push-notificaties

In sommige gevallen is het voor modellen die integratie met een specifieke mobiele applicatie bieden, mogelijk om hetzelfde type waarschuwing via de applicatie te ontvangen in plaats van via e-mail, door een pushmelding te sturen die vergelijkbaar is met de ontvangen. e-mail of sms is ontvangen.

1. Opnamekwaliteit

Een goede beeldkwaliteit maakt details zichtbaar

Ten slotte is de laatste factor die we u in overweging willen nemen, die naar onze mening aandacht verdient, de kwaliteit van de beelden die een bewakingscamera kan bieden. Er zijn  een aantal van  de  factoren  die invloed hebben op de beeldkwaliteit, variërend van de resolutie van de schietpartij, kleurbeheer, kijkhoek en nog veel meer.
Laten we  elk punt in  meer  detail bekijken  :

• Resolutie  : alle modellen bieden een verscheidenheid aan resoluties om uit te kiezen. De beste bereiken een Full HD-resolutie (1920 x 1080 p), terwijl bij mid-range modellen een maximale resolutie van 1280 x 720 p heel gebruikelijk is. In plaats daarvan stoppen de eenvoudigste camera’s bij VGA-resolutie (640 x 480p)
  • Helderheid  : de beste modellen, vooral die voor buiten, balanceren automatisch de belichting op basis van de helderheid van de omgeving, zodat de beelden altijd scherp en leesbaar zijn. In veel gevallen is er ook een filter genaamd IR-Cut die infraroodstraling gedurende de dag blokkeert, om ervoor te zorgen dat de kleurweergave van het beeld waar is.
  • Kijkhoek  : de amplitude van de kijkhoek is afhankelijk van de cameralens en kan variëren van ongeveer 45 ° tot 75 ° in modellen die “groothoek” worden genoemd. Deze gegevens geven het deel van het gezichtsveld weer dat door de camera wordt omkaderd en niet, zoals we hierboven zagen, het algemene deel dat de camera kan bestrijken door te pannen.
  • Infrarood  : de meeste modellen op de markt zijn uitgerust met infrarood-LED’s die het mogelijk maken om zelfs bij totale afwezigheid van licht te kijken en op te nemen, tot een maximale afstand van 40 m in de meest geavanceerde modellen

Bij al deze overwegingen moeten we ook een vermelding toevoegen aan de  audio  : alle bewakingscamera’s zijn namelijk uitgerust met een microfoon die een audio-opname toevoegt aan de video, maar alleen bij sommige modellen is de microfoon  bidirectioneel  . In dergelijke gevallen kunnen degenen die de controle hebben met iedereen in de buurt van de camera communiceren met een luidspreker op de camera.

Andere factoren waarmee u rekening moet houden bij het kiezen van de bewakingscamera

Zijn de materialen belangrijk?

Wat betreft de interne camera’s   , die niet bestand zijn tegen bepaalde atmosferische omstandigheden, zijn de materialen niet bijzonder belangrijk: in feite zijn ze meestal gemaakt van   eenvoudig plastic . Iets andere spraak in relatie tot  externe camera’s  : ze zijn ook voornamelijk gemaakt van plastic, maar het is niet ongebruikelijk om modellen met metalen onderdelen te vinden. Als u de aanschaf van een externe bewakingscamera evalueert, moet u in plaats van het materiaal zelf de beschermingsfactor evalueren   , die aangeeft welke  weersinvloeden  en tegen welke temperaturen het apparaat kan weerstaan.

Is het merk belangrijk?

Bij bewakingscamera’s is vooral het merk  belangrijk  . In feite, enkele gespecialiseerde producenten zijn in staat om niet alleen te garanderen  kwaliteit  en  duurzaamheid  van hun producten, maar ook een  effectieve en snelle hulp dienst  . Daarom is het bijzonder belangrijk om alle diensten die  door elk merk worden aangeboden te evalueren  en hun betrouwbaarheid te controleren voordat u tot aankoop overgaat. Momenteel is het dienstenaanbod van  D-Link  en  Foscam  , met name die op afstand, bijzonder breed.

Maakt de prijs uit?

Zoals in het geval van vele andere elektronische apparaten, zelfs in het geval van bewakingscamera’s, de prijs / kwaliteit progressie   optreedt in een lineaire wijze   : kwaliteit producten zijn onvermijdelijk duurder dan de low-end producten. Bij aankoop van een camcorder onder de € 20, kunnen we speciale aandacht aanraden: het is onwaarschijnlijk dat deze modellen alle voordelen en gebruiksgemak bieden van andere die iets duurder zijn. Ter indicatie kunnen we de volgende  referentieprijsklassen identificeren  :

• Lage prijsklasse: 40-80 €, interne camera, draadloos, beperkt gezichtsveld, e-mailmeldingen
  • Gemiddelde prijsklasse: 100-140 €, camera voor binnen of buiten, draadloos, breed gezichtsveld, e-mailmeldingen, afstandsbediening, nachtzicht
  • Hoge prijsklasse: € 200 en meer, externe camera, draadloos, zeer breed gezichtsveld, e-mail en / of pushmeldingen, afstandsbediening, nachtzicht

Vragen en antwoorden over bewakingscamera’s

Ik zou graag een tuincamera willen om de toegangspoort en de interne open plek in een hoek van niet minder dan 180 ° te zien. Dank u voor uw hulp.

Voor zo’n brede kijkhoek moet je erg grote bedragen investeren, zoals bijvoorbeeld voor de  Arlo Ultra VMS5240  . Anders gebruik je twee camera’s onder een hoek van 130 °, zoals de  Reolink Argus 2  .

Ik wil 2 camera’s, middenbereik, voor binnen en buiten
Bereik 5 – 10 m; wi-fi, dat naast opname in SD foto- of videomail verzendt. Bedankt

U kunt proberen onze recensie van de  Reolink Argus 2 te bekijken  , deze is mogelijk geschikt voor uw behoeften.

Vaste externe camera, 15 mx 3 terras, te combineren met één (of meerdere) vaste interne camera’s die via smartphone alerts op de router kunnen worden aangesloten.

De  Reolink Argus 2  kan zowel binnen als buiten worden geplaatst en door een enkele applicatie is het mogelijk om meerdere te monitoren.

Goedemorgen, ik was op zoek naar een interne camera om een ​​kamer te besturen die zelfs in het donker minstens 12 uur opneemt, bedankt

De  D-Link DCS-5222L  kan aan uw behoeften voldoen.

Ik heb audio- en videobewaking nodig. middenbereik als kosten

De  D-Link DCS-5020L kan  , samen met de D-ViewCam-software (meegeleverd in de doos), aan uw behoeften voldoen.

Tip, externe camera, nachtzicht, algemeen plan (20/40 mt) om op te nemen via e-mail, internet en mobiele telefoon met bewegingssensor

De  Foscam FI9805W  kan op uw wensen worden afgestemd.

Ik heb een externe camera nodig om een ​​persoon zelfs op 10 meter ‘s nachts te herkennen. Welke raad je aan?

De  Foscam FI9805W  biedt nachtzicht buitenshuis tot op 20 meter afstand.

Hallo, ik wilde een interne wifi-camera kopen om honden in de gaten te houden.
Ik heb momenteel Eolo. Welk model raadt u aan?
tussen 50 en 100 €. Grz

De  D-Link DCS-5020L  kan aan uw behoeften voldoen.

Goedemorgen was ik op zoek naar een interne camera die met SD zo’n 20 meter beslaat om 24 uur per dag op te nemen

De meeste producten voor binnenshuis dekken ‘s nachts tot 8 meter af, dus als professionele en constante bescherming nodig is, raden we een kit aan met meerdere camera’s die opnemen op de interne harde schijf (zoals de  Foscam FN3108XE-B4  ).

De prijsklasse: gemiddeld.
Wat is een bewakingscamera voor binnenshuis met een goede resolutie die zonder wifi werkt? Met de datum van registratie.

Niet-professionele bewakingscamera’s kunnen fysiek op de router worden aangesloten. Neem bijvoorbeeld de  D-Link DCS-5222L  : hij werkt zowel in wifi als met kabel. De mogelijkheden voor het opnemen van video’s zijn echter beperkt: u kunt een geheugenkaart in de camera installeren (de maximale grootte is slechts 32 GB), of deze aansluiten op een dedicated NAS-server om de video’s op te slaan.